Pärast kuudepikkust Syma X1 mudeli lennutamist tekkis tahtmine midagi võimsamat valmis ehitada. Võtsime peamiseks eesmärgiks saada valmis märkimisväärselt suurema tõstevõimega lennumasin, mis suudaks kanda kaamerat koos stabilisaatoriga. Näiteks GoPro Hero3 või mõnd otsepilti edastavat lahendust (FPV). Muidugi on filmimise kõrval täpselt sama põnevaks väljakutseks ka kopteri oma kätega kokkupanemine ning toimima saamine.
Pärast põgusat uurimistööd sai sobiv raam, elektroonika, mootorid ja muu vajalik välja valitud ning ära tellitud. Sel nädalal saabuski klaasfiibrist ja alumiiniumist raam, millel laiust 600 mm. Karpi oli ära mahutatud raami konstruktsioon koos portsu väikeste kruvide, poltide, seibide ja mutritega.
Mõningase uurimise ja leiutamise jräel sai selgeks, et kõige paksemad poldid käivad raami keskosasse, lühikesed ja kitsad mootori aluste kinnitamiseks ning pikemad poldid on mõeldud maandumisjalgadele.
Ülaloleval pildil on raami keskosa kokku kruvitud. Väikestele valgetele jalgadele läheb hiljem güroskoopidega kontroller. Raami kokkupanemisel läks vaja vaid näpitsaid ja kuuskantvõtmete komplekti.
Pärast mõningat pusimist said raamile külge ka mootorite alused ja kopteri maandumisjalad. Kokkupanemisele kulus kokku umbes 2 tundi. Ülal piltidelt on näha ka vedrustusega jalad, mis kõvemate maandumist korral osa löögist enda kanda võtavad.
Ruumi säästmiseks on võimalik antud raami transportimise ajaks ka kokku voltida.
Lähiajal saabub ka kogu kopteri elektroonika, seega loodetavasti juba paari nädala pärast on võimalik esimesed lennutamised teha. Seniks tegeleme aga Syma X1 mudeli abil oma lennuoskuste lihvimisega. Nimelt paljudes foorumites soovitatakse just seda mudelit enda esimeseks multikopteriks, kuna juhtimispõhimõtted on täpselt samad mis suurematel lennumasinatel. Küll aga talub Syma X1 tänu oma kergusele tunduvalt paremini erinevaid kukkumisi.
One Comment